Skolevægring

Er det en kamp at få dit barn afsted?

Kæmper I med at få jeres barn afsted i institution eller skole?

Måske på en måde, hvor hver morgen starter med høje stemmer, gråd eller raserianfald – og I som forældre står tilbage med følelsen af magtesløshed i en situation, der tærer på hele familien og jeres parforhold?

Når børn begynder at vægre sig mod at komme i institution eller skole, opleves det ofte som et kæmpe nederlag – både for barnet og for jer som forældre – og det er ofte et sårbart emne, som det kan udløse tilkendegivelsen af kraftige holdninger og uønskede råd at tale for højt om.

Lad mig derfor lige slå fast at skolevægring aldrig ”bare” handler om dovenskab eller manglende vilje eller opdragelse. Det er ofte et tegn på mistrivsel – og det kræver nye måder at forstå og støtte jeres barn på.

Hos Heleliv.dk hjælper jeg familier med:

    • Magtesløshed og bekymring for barnets fremtid
    • Konflikter i hjemmet omkring skoledage
    • Et skole–hjem-samarbejde, der kører skævt eller føles fastlåst
    • Følelsen af at stå helt alene i en uoverskuelig situation

    Jeg møder jer dér, hvor I er, og sammen finder vi små skridt, der kan skabe ro, retning og mere trivsel i hverdagen derhjemme – og samtidig styrke kommunikationen med skolen og andre relevante aktører.

    Mit fokus

    • At jeres barn bliver set, hørt og forstået
    • At I som forældre får redskaber til at støtte uden at slide jer selv op
    • At skolen oplever konkrete strategier, som kan bringe jeres barn tættere på fællesskabet igen

    Målet er ikke blot at få jeres barn tilbage i skole, men at støtte jer i at finde de rammer og strategier, der skal til for at jeres barn kan trives, vokse og føle sig set – så I som familie kan få ro på jeres tilværelse.

    Sådan starter et forløb

    Alle forløb begynder med en gratis og uforpligtende forsamtale på 45 minutter, så vi kan danne os et indtryk af hinanden, og hvor jeg får indsigt i, hvad I ønsker hjælp til.

    Herefter kan vi sammensætte et program af:

    • 1:1 sessioner med barnet eller den unge
    • Forældresessioner (kun jer som forældre)
    • Familiesessioner (hele familien)

    Tillid, tryghed og udvikling

    Læs andres oplevelser her

    Per, far til gymnasieelev

    "Vi blev anbefalet Nanna, da vores datter havde det svært. Det er vi rigtig glade for, for samtalerne med Nanna gav vores datter nogle værktøjer, som hun har brugt og som vi kan se, har hjulpet hende. Derfor vil vi helt sikkert kontakte Nanna igen en anden gang, hvis der bliver behov for det"

    Sophia, studerende

    "Min oplevelse med at være i forløb hos Nanna har været meget tryg og betydningsfuld. Hun skabte et rum, hvor jeg følte mig lyttet til uden at blive dømt. Gennem processen lærte jeg nogle strategier og værktøjer, som hjalp mig meget med at arbejde med mine problemer på en god måde"

    Laura, projektleder med ADHD

    "Samtaler med Nanna er simpelthen geniale. Hun har en evne til at forstå de ting, man bøvler med, på en måde så man føler sig mindre forkert og kommer med gode bud på løsningsforslag på problemer. Det har været en kæmpe hjælp og en gave at have haft lov til at gå hos hende og kan kun anbefales!"

    Dorte & Lars, forældre

    "Det kan ikke siges med få ord, hvor stor en betydning Nanna havde for vores familie, særligt for vores søn, som er diagnosticeret infantil autist. Da Nanna mødte vores søn første gang gik han i folkeskole, havde det rigtig svært og led af skolevægring. Men takket være Nanna vendte det. Hun tilrettelagde en undervisning, som passede til ham og hans udfordringer, og det gav ham de personlige successer, der skulle til. Vi kan kun takke Nanna af hele vores hjerte."

    Victor, STU Elev

    "Det er kun Nannas skyld, at jeg klarede det igennem de sidste år i folkeskolen"

    Camilla, leder med høj IQ

    "Nanna har hjulpet mig med at opnå en dybere forståelse af mine egne styrker, svagheder og præferencer. Forløbet har givet mig en indsigt i, hvordan jeg bedst kan samarbejde med og lede forskellige typer i mit team som har gjort det muligt at tilpasse min ledelsesstil mest effektivt. Jeg kan derfor stærkt anbefale et JTI-forløb til alle, der ønsker at forbedre deres selvforståelse og udvikle deres lederevner. Det har været en uvurderlig ressource for min personlige udvikling og har haft positiv indvirkning på min evne til at lede effektivt og empatisk"